niedziela, 20 grudnia 2015

Ciasteczka pełnoziarniste, cynamonowe z daktylami.

Bardzo niewymagające, bardzo szybkie, bardzo smaczne i bardzo, bardzo...Ulubione J 
Idealne na świąteczny stół, ale różniej, jako drugie śniadanie, lub jako słodka chwila przy kubku herbaty. 
Właściwie nie ma co się rozpisywać, tylko brać się do pieczenia.

Składniki: 

200 g maki pełnoziarnistej
50 g daktyli 
1 jajko
30 ml oleju kokosowego / rzepakowego
50 ml mleka roślinnego/ krowiego
50 ml syropu z agawy/ miodu 
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:

Do miski sypać mąkę, cynamon i proszek do pieczenia. Daktyle drobno posiekać i dodać do składników suchych. W osobnym naczyniu wymieszać składniki mokre, czyli jajko, olej mleko, syrop z agawy. Następnie połączyć składniki dodając suche do mokrych, ja mieszałam całość mikserem z nakładkami do ciasta drożdżowego. Myślę, że ręcznie też nie będzie problemu, ciasto jest przyjemne w konsystencji i łatwo se wyrabia. Ciasto podzielić na mniejsze części i rozwałkować na grubość około 3 milimetrów. Wycinać dowolne kształty, u mnie, jak co roku królują gwiazdki J
Ciasteczka pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni około 10-15 minut. Na koniec, aby je ozdobić posypałam je pudrem z ksylitolu. 
Z podanych proporcji wychodzi około 35 ciasteczek.  
Mam nadzieje, że pojawia się na Waszych stołach.

Smacznego J




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz