niedziela, 17 lipca 2016

Placuszki bananowe, wersja ulepszona

Jakiś czas temu w sieci pojawił się przepis na bardzo szybie placuszki bananowe. Pozornie rewelacja dwa składniki, belndujemy, smażymy i ... No właśnie, to smażenie do najłatwiejszych nie należy. Trzeba mieć trochę wprawy. Wyrzuciłam połowę i się zniechęciłam, chociaż w smaku były naprawdę niezłe. Jednak ich prosty skład i szybkość przygotowania sprawiły, że chciałam mieć takie cudeńka w przepisach dla swoich pacjentów. Postanowiłam, więc dodać do nich mąkę pełnoziarnistą. Smażenie szło o niebo lepiej, ale placki utraciły bardzo ważną zaletę bycia bezglutenowymi. I wtedy przypominałam sobie o mące kokosowej, która jest świetnym zagęszczaczem. I ta oto mamy placki, które łatwiej się smażą i nadal są bezglutenowe. Oczywiście, jeśli nie macie w domu mąki kokosowej i nie macie nietolerancji glutenu możecie dodać inną mąkę pełnoziarnistą.

Składniki:

2 jajka
2 banany
20 g mąki kokosowej (2 płaskie łyżki)  
1 łyżka oleju kokosowego nierafinowanego 

Sposób wykonania:

W blenderze umieścić jajka, banany i mąkę, całość zmiksować na gładką masę. Smażyć na oleju kokosowym. 
Smacznego :) 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz