piątek, 12 czerwca 2015

Chipsy z jarmużu

Witaj po przerwie. Pierwszej i mam nadzieje ostatniej:)
Dzisiaj bohaterem będzie Pan Jarmuż :) W mojej kuchni ma wiele zastosowań, jest świetnym dodatkiem do gulaszy, farszów i koktajli i jeszcze nie raz go tu zobaczysz.
Dzisiaj na zachętę w moim zdaniem najatrakcyjniejszej formie... chipsów!!!! Oglądając blogi widziałam różne dodatki, mi najlepiej smakuje z solą i chili.
Danie bardzo proste, szybkie i przede wszystkim wciągające :)

Składniki:
  • jarmuż 100 g
  • olej kokosowy 2-3 g
  • szczypta soli
  • szczypta chili

Sposób przygotowania:

Jarmuż dokładnie umyj i oddziel łodygi (są dość twarde), ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. W dłoniach rozpuść olej kokosowy  (wystarczy około pół łyżeczki) i dokładnie natrzyj liście. Teraz przyprawy, ja użyłam soli i chili, ale interpretacja własna mile widziana. Wstaw do rozgrzanego piekarnika i piecz około 5-10 minut w temperaturze 160 stopni. Czas pieczenia nie zawsze jest taki sam wiec zaglądaj do niego bo lubi się przypalić. Jest gotowy kiedy chrupie:)
Więc... smacznego chrupania! :)
  

2 komentarze: