poniedziałek, 22 czerwca 2015

Prosty sposób zamknięcia lata w słoiku - Dżem truskawkowy bez cukru i Mus z truskawek.

Witajcie :)
Od wczoraj mamy kalendarzowe lato, chociaż za oknem ni jak nie mogę go znaleźć. Mimo to postanowiłam jego smak zamknąć do słoika.  Mój ulubiony, truskawkowy.
Zanim jeszcze zainteresowałam się tym co zjadam, dżemy przygotowywałam na bazie produktów żelfixopodobnych. Potem wiele lat nie robiłam przetworów, ponieważ nie bardzo wiedziałam jak się bez nich obejść. Okazuje się to bardzo proste:) Teraz zimą będę mogła się cieszyć ZDROWYMI i jakże smacznymi owocami pachnącymi latem :)
Zacznę od musu. Zimą najbardziej brakuje mi koktajlu truskawkowego. Postanowiłam wiec zblędować truskawki na gładki mus, bez żadnych dodatków, zagotować i przelać do słoików. Szczelnie zamknięte słoiki przewróciłam do góry dnem i pozostawiłam do wystygnięcia. Zimą tylko dodam jogurt i koktajl gotowy.
Mus banalnie prosty i nie zabierający dużo czasu, podobnie jak drugi bohater wpisu.

Dżem truskawkowo - waniliowy z agarem.

Składniki na 4 słoiki o pojemności 240 ml

  • 1 kilogram truskawek
  • 50 g ksylitolu ( trafiłam na bardzo słodkie owoce)
  • sok z jednej cytryny
  • 1 łyżeczka agaru
  • wanilia do smaku (ja użyłam ekologicznej w proszku)

Truskawki należy dokładnie umyć, rozdrobić do pożądanej konsystencja( u mnie gładki mus), włożyć do garnka i pozostawić do zagotowania na małym ogniu. Odparowywać przez około 15 minut. Dodać ksylitol, wanilię, sok z cytryny i rozpuszczony agar (instrukcja na opakowaniu). Gorący dżem przelać do słoików i pozostawić do wystygnięcia, zakrętką w dół.
Gotowe :)


4 komentarze:

  1. Truskawki należy zamykać w słoiku, dopóki jeszcze są (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, niestety przed nami końcówka truskawek:(

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja dziś upiekłam ciasto z truskawkami :) pychotka. Naleśniki dziś też usmażyłam...zgadnij z jakim dżemikiem :):):)

    OdpowiedzUsuń